پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118868
شرايط صعود واليبال ايران پيچيده شد
تاریخ انتشار : 1393/06/23 10:02:04
نمایش : 1597
در حالي که تيم ملي واليبال ايران با پيروزي برابر آرژانتين ۳ امتياز ارزشمند کسب کرد، شرايط براي صعود اين تيم به مرحله بعدي مسابقات قهرماني جهان کاملا پيچيده و دشوار شده است. اين تيم دو بازي آسانتر خود را برگزار کرده و بايد روزهاي شنبه و يکشنبه دو ديدار سخت و تاثيرگذار را برگزار کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مرحله دوم رقابتهاي واليبال قهرماني جهان در گروه E و F پنجشنبه شب پي گرفته شد که طي آن تيم‌هاي ملي ايران، آمريکا، لهستان و فرانسه از گروه E و کانادا، برزيل، روسيه و آلمان از گروه F برابر حريفان خود به پيروزي دست يافتند.

با توجه به شرايط پيچيده‌اي که در گروه E وجود داشت ديدارهاي اين گروه بسيار حساس برگزار شد. در نخستين بازي اين گروه تيم ملي ايران برابر آرژانتين در سه ست متوالي برنده شد تا ۳ امتياز ارزشمند را کسب کند. اگرچه خيلي‌ها به خاطر حضور خوليو ولاسکو روي نيمکت حريف حساسيت بازي را به آن ربط داده بودند اما شرايط مبهمي که در بالاي جدول اين گروه وجود دارد عاملي است که اين برد را بسيار ارزشمند تلقي کنيم چرا که در صورت دادن امتياز به حريف کار تيم کشورمان بسيار دشوارتر از اکنون مي‌شد.

پنجشنبه شب دو بازي حساس در اين گروه برگزار شد. ابتدا صربستان و آمريکا برابر هم قرار گرفتند که قهرمان ليگ جهاني ۲۰۱۴ با حساب ۳ بر يک از سد حريف خود گذشت. شايد اگر اين ديدار با حساب ۳ بر ۲ به سود اين تيم پايان مي‌يافت شرايط براي ايران کاملا بهتر بود ولي حالا آمريکا به يک امتيازي ايران رسيده و با توجه به اينکه دو بازي آسان را پيش روي دارد اميدواري اين تيم براي صعود زياد شده است.

لهستان و ايتاليا هم ديگر بازي اين گروه را برگزار کردند که اين بازي را لهستان ۳ بر يک برنده شد و به رده دوم جدول بازگشت. ايتاليا بعد از اينکه زايتسف را به خاطر آسيب ديدگي از دست داد هنوز خود را از شوک خارج نکرده و حالا ديگر هيچ شانسي براي راه يابي به مرحله بعدي اين مسابقات ندارد.

در آخرين بازي اين گروه تيم ملي فرانسه برابر استراليا به ميدان رفت و هر ۳ امتياز اين بازي را به اندوخته‌هاي قبلي خود اضافه کرد. فرانسه بدون ترديد پديده اين دوره از مسابقات است. اين تيم همه قدرت‌هاي گروه را يکي پس از ديگري از سر راه برداشته و صدرنشين گروه E است.

با توجه به اينکه سه تيم اول هر گروه به مرحله بعد راه پيدا مي‌کند کار تيم ايران بسيار پيچيده شده است. شاگردان کواچ دو بازي آسان خود را برگزار کرده‌اند و دو بازي سخت آنها باقي مانده است. تيم ايران فردا شنبه برابر لهستان به ميدان مي‌رود که تحت هر شرايطي بايد از اين بازي امتياز کسب کند. آمريکا در بازي با لهستان نشان داد که ميزبان شکست ناپذير نيست و اين انگيزه براي شاگردان کواچ وجود دارد که مي‌توان اين تيم را هم از پيش روي برداشت. با اين حال نمي‌توان خود را از قبل برنده دانست و امتيازگيري از اين بازي بايد در اولويت قرار گيرد.

بازي بعدي ايران برابر صربستان است که اين مسابقه هم خيلي دشوار خواهد بود. صربستان فردا کار سختي مقابل فرانسه دارد و نتيجه اين بازي شايد تا حد زيادي معادلات را مشخص کند. به خصوص اينکه جدال اين دو تيم قبل از بازي ايران و لهستان برگزار مي‌شود. فرانسه بازي پاياني خود را هم برابر لهستان برگزار مي‌کنند که اگر در اين دو بازي شکست بخورد شانس خود را براي صعود ممکن است از دست بدهد.

در اين بين آمريکا اميدوار است با نتايجي که در ديگر بازي‌ها رخ مي‌دهد خود را به مرحله بعدي برساند. اين تيم همانطور که پيش بيني مي‌شد در دور اول اين بازي‌ها انرژي خود را حفظ کرده بود چرا که در اين مرحله هر دو بازي سخت خود را برابر لهستان و صربستان ۳ بر يک برنده شد تا ۶ امتياز ارزشمند را کسب کند.

نتايج کامل ديدارهاي پنجشنبه شب و جدول رده بندي گروه‌هاي E و F به شرح زير است:

گروه E

* ايران ۳ - آرژانتين صفر
* صربستان يک - آمريکا ۳
* لهستان ۳ - ايتاليا يک
* فرانسه ۳ - استراليا يک

جدول رده‌بندي گروه E:
۱- فرانسه ۱۳ امتياز
۲- لهستان ۱۲ امتياز
۳- ايران ۱۱ امتياز
۴- آمريکا ۱۰ امتياز
۵- صربستان ۹ امتياز
۶- آرژانتين ۳ امتياز
۷- ايتاليا ۲ امتياز
۸- استراليا بدون امتياز

گروه F

* فنلاند صفر - کانادا ۳
* برزيل ۳ - چين صفر
* کوبا يک - روسيه ۳
* آلمان ۳ - بلغارستان يک

جدول رده‌بندي گروه F:
۱- برزيل ۱۵ امتياز
۲- روسيه ۱۴ امتياز
۳- آلمان ۱۲ امتياز
۴- کانادا ۱۰ امتياز
۵- بلغارستان ۵ امتياز
۶- فنلاند ۲امتياز(معدل ۰.۶۶۷)
۷- کوبا ۲ امتياز(معدل ۰.۲۸۶)
۸- چين بدون امتياز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html